Ulf Tägtström

I detta forum kan du presentera dig som en COBOL intresserad individ.
Skriv svar [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
Uffe_T
Newbie
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Inlägg av Uffe_T » tor 22 jan 2009, 18:23

Nanm: Ulf Tägtström

Bor: Borås

Arbetat med COBOL sedan: 1990

Tidigare arbetsplatser:
Kommundata, EDS, Postgirot/Nordea.

Jobbat med både IBM- och UNISYSstordatorer, mycket med DB2, QMF, Easytrive.
Sysslat med avanerad kundsupport, förvaltning, systemansvar mm.

Någon som vet något ställe i Gbg/Borås-trakten med behov av en sån som mig???
Maila gärna på: uffe_t@hotmail.com

Användarvisningsbild
Manor
Administrator
Kontakt:

Inlägg av Manor » tor 22 jan 2009, 19:04

Välkommen till forumet Uffe :-).

Jag har själv ett förflutet som konsult och därefter anställd på Postgirot mellan 1985-01 -- 1997-09. När arbetade du där, och inom vilket systemområde?

mvh Mats N

Uffe_T
Newbie
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Inlägg av Uffe_T » fre 23 jan 2009, 07:35

Kom dit hösten -99 och hamnade direkt på skolbänken för att lära mig HPS.
Sysslade med avgiftshanteringen när det gällde kontotransaktioner.

Användarvisningsbild
Manor
Administrator
Kontakt:

Inlägg av Manor » fre 23 jan 2009, 19:07

QUOTE (Uffe_T @ 2009-01-23 - 07:35:06)Kom dit hösten -99 och hamnade direkt på skolbänken för att lära mig HPS.
Sysslade med avgiftshanteringen när det gällde kontotransaktioner.
[/quote]

Coolt :D.

Jag jobbade själv till 100% med HPS mellan 1992 -- 1997 (då jag slutade). Det var otroligt kul och lärorika år. Jag var med från utvärdering och inköp till utveckling, tekniskt ansvarig samt en hel massa arbete med mallanpassningar mm. Det han bli en hel del applikationer under dessa 5 år...framför allt RAPP som jag fortfarande tror snurrar i HPS-miljön på Nordea.

Vilka arbetade du med från hösten -99? Vi lär ha en hel del gemensamma bekanta...misstänker jag ;).

mvh Mats N

Uffe_T
Newbie

Inlägg av Uffe_T » lör 24 jan 2009, 08:30

Vi som skulle ta över förvaltningen var ju helt nya, alltså på själva programmeringssidan, men det fanns ju en del kvar runt i kring.
Den ende programmeraren som var kvar när vi kom in var Bob, australiensisk konsult. Jan och Lino(?) höll på med migreringen och Lillebil(?) med beställningarna. (Lite osäker på hur dom stavar sina namn).

Tyvärr så blev ju vi lite av en grupp i gruppen, så jag lärde eg inte känna såmånga utanför det här gänget.

Skriv svar