Alexander Pires

I detta forum kan du presentera dig som en COBOL intresserad individ.
Skriv svar [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
Derpir
Member
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Inlägg av Derpir » fre 24 okt 2008, 13:21

Namn:
Alexander Pires

Anställd på:
Skandia AB

Jobbat med COBOL sedan år:
Ingen teknisk erfarenhet av Cobol

Övrig information:
Jobbar som .NET utvecklare på Skandia AB sedan september 2007. Jag har programmerat sedan år 2000 i olika utbildningsprojekt och privat. Jag har programmerat i Java, VB.NET, Pascal, QBasic, Basic, Fortran.

Jag har bl.a. läst på IT-universitetet i Stockholm Systemvetenskapliga programmet 160p med inriktning på Säkerhetsinformatik. Men i grunden har jag en Java utbildning.

På senare tid har jag blivit allt mer fascinerad utav stordatormiljön och allt som det innebär, jag ser eventuellt en möjlighet för mig att gå från det trendiga .NET till det klassiska programmeringsspråket Cobol i framtiden.

vill ni veta mer så kontata mig gärna.

Vänliga hälsningar
Alexander

Användarvisningsbild
Manor
Administrator
Kontakt:

Inlägg av Manor » fre 24 okt 2008, 17:37

Hjärtligt välkommen till forumet Alexander.

Jag är själv anställd på SEB, och träffade för inte så länge sedan ett antal kollegor till dig (dock arbetandes på stordatorn). Då jag arbetar på den avdelning som hanterar och bygger upp de utvecklingsmiljöer som används på SEB så stöter man ofta på likasinnade från olika företag.

Jag tycker att det är roligt att höra talas om någon som konverterar till den "goda sidan". Det är ju väldigt ovanligt, men ett smart drag måste jag tillägga :-).

mvh Mats N

Derpir
Member
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Inlägg av Derpir » lör 25 okt 2008, 11:50

Hjärtligt tack!

Jag sitter faktist vägg i vägg med Skandia Link gänget som använder Cobol och DB2.

Riktigt kul gäng faktist :)

mvh
Alexander

Skriv svar