Roland Dahlquist

I detta forum kan du presentera dig som en COBOL intresserad individ.
Skriv svar [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
RolleDq
Newbie
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
Roland Dahlquist

Inlägg av RolleDq » tor 15 okt 2009, 20:21

Namn:
Roland Dahlquist

Anställd på:
Capgemini

Jobbat med COBOL sedan år:
Började 1990 på SJ Data för att jobba med materialsystemet MARS, ett system som skapats ur delar av COPICS. Ett trevligt CICS-system skrivet i VS COBOL med både assembler-mappar och senare mappar i SDFII. Mest DLI-databaser och lite VSAM.

Övrig information:
Jag är ännu så länge stordatorn trogen och programmerar numera huvudsakligen i PL/1 med VSAM eller DB2 även om jag har börjat kika på Java.
Några år programmerade jag även i Natural.
Utskrifter och interface mot andra system samt webifiering med Shadow är det jag oftast sysslat med förutom ren förvaltning av olika system hos företag med förflutet i statsverket SJ.
Jag följde med på köpet när Capgemini 2001 köpte systemutvecklingsdelen av SJ Data. SJ Data drift såldes till EDB.

Kuriosa:
På 80-talet var jag anställd(!) på KTH och programmerade i Basic och Turbo Pascal, men det kanske inte är rumsrent här? :D

Skriv svar [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable