COBOL och USS

I detta forum kan frågor och tips ställas och ges.
Skriv svar [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
lenhen
Newbie
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Inlägg av lenhen » fre 18 jan 2008, 14:44

Hej!

Jag undrar om det är möjligt i COBOL att läsa ett vanligt Unix directory (katalog på svenska). Jag vill skriva ett COBOL program som dynamiskt navigerar ner i en directorystruktur och sedan läser innehållet i directoryt, dvs filnamnen. Nästa steg är att läsa innehållet i den funna filen.

Detta är, naturligtvis, a piece of cake i REXX där man kan nyttja Unix System Calls för att utföra detta (readdir och readfile).

Tack på förhand!

/Lennart

Användarvisningsbild
Manor
Administrator
Kontakt:

Inlägg av Manor » fre 18 jan 2008, 19:00

Ledsen Lennart, men detta har jag absolut ingen kontroll på :(.

mvh Mats N

Skriv svar
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable