intrinsic function UPPER-CASE/LOWER-CASE

I detta forum kan frågor och tips ställas och ges.
Skriv svar [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
PeterVahlberg
Newbie
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Inlägg av PeterVahlberg » tis 22 maj 2007, 13:28

Är det någon som har löst detta problem ?

Se tidigare inlägg här i forumet.

Jag har upplevt samma problem att jag inte får det att
fungera trots att jag använder National samt olika compile parametrar.

/ Peter

Användarvisningsbild
Manor
Administrator
Kontakt:

Inlägg av Manor » tis 22 maj 2007, 19:40

Hej !

Jag har inte kollat upp detta något mer. Om tillfälle ges så ska jag försöka att kolla lite på detta i morgon.

Det finns ju andra sätt att lösa problemet...exempelvis "inspect converting", finns det något starkt skäl till att inte använda detta, eller vill du bara få det att fungera?

mvh Mats N

PeterVahlberg
Newbie
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Inlägg av PeterVahlberg » ons 23 maj 2007, 06:32

Hej !

Nej vi vill bara ha det att fungera.
Självklart kan vi lägga in inspect.
Men jag vet inte på hur många ställen detta finns i aktuellt system.

Det har fungerat tidigare.
Troligtvis före install av z/os.
Det skumma är att det borde vara ett känt problem i Sverige.
Dvs man borde hitta en lösning.

/ Peter V

Användarvisningsbild
Manor
Administrator
Kontakt:

Inlägg av Manor » tis 29 maj 2007, 09:46

Hej igen !

Jag gjorde några testskott i Mainframe Express som jag jobbar mycket med nuförtiden. Där fungerade inte "function upper-case" utan åäö returnerades som åäö (i lower-case fortfarande).

Vi har som sagt inte haft något bekymmer med detta då vi nog alltid har antagit att åäö inte varit supportat. Vi använder oss istället av:

01 filler.
05 GEMENER PIC X(29) VALUE
'abcdefghijklmnopqrstuvwxyzåäö'.
05 VERSALER PIC X(29) VALUE
'ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZÅÄÖ'.

INSPECT ws-arbetsarea CONVERTING
GEMENER TO VERSALER

En snabbtest direkt i stordatorn gav precis samma resultat, så åäö till ÅÄÖ fungerar inte hos oss heller.

mvh Mats N

Skriv svar